پایگاه بصیرت افزایی اَهلُ البَصَرِ

وَ لا یَحمِلُ هَذَا العَلَم اِلّا اَهلُ البَصَرِ و الصَّبر

پایگاه بصیرت افزایی اَهلُ البَصَرِ

وَ لا یَحمِلُ هَذَا العَلَم اِلّا اَهلُ البَصَرِ و الصَّبر

حضرت امیرالمؤمنین در جنگ صفین فرمود: «وَ لا یَحمِلُ هَذَا العَلَم اِلّا اَهلُ البَصَرِ و الصَّبر». این پرچم را کسانی میتوانند بلند کنند که اولاً بصیرت داشته باشند، بفهمند قضیه چیست، هدف چیست؛ ثانیاً صبر داشته باشند. صبر یعنی همین استقامت، ایستادگی، پابرجائی.
حضرت امام خامنه ای، ۸۷/۵/۹

شرایط امروز؛ شعب ابیطالب یا بدر و خیبر؟

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۲۳ ب.ظ

<< یک روز در صدر اسلام، دشمنان به نظرشان رسید که با شِعب ابی‌طالب و محاصره‌ی اقتصادی مسلمانها، آنها را از پا بیندازند؛ اما نتوانستند. 

این روسیاه‌های بدمحاسبه‌گر خیال میکنند ما امروز در شرائط شِعب ابی‌طالبیم. اینجور نیست. 

ما امروز در شرائط شِعب ابی‌طالب نیستیم؛ ما در شرائط بدر و خیبریم.

 ما در شرائطی هستیم که ملت ما نشانه‌های پیروزی را به چشم دیده است؛ به آنها نزدیک شده است؛ به بسیاری از مراحل پیروزی، با سرافرازی دست پیدا کرده است. 

امروز مردم ما را از محاصره‌ی اقتصادی میترسانند؟ با این حرفها، با این ترفندها میخواهند مردم را از صحنه بیرون کنند؟ مگر چنین چیزی ممکن است؟ امروز میخواهند در اراده‌ی مسئولین اختلال ایجاد کنند؟ 

«قل هذه سبیلی ادعوا الی الله علی بصیرة انا و من اتّبعنی»؛ (سوره یوسف؛۱۰۸) این راهی است که با بصیرت انتخاب شده است، این راهی است که با مجاهدت باز شده است، این راهی است که با خون عزیزترینها هموار شده است.

 ما از این راه رفتیم، به قله‌هائی هم دست پیدا کردیم. ما متوقف نمیشویم، ان‌شاءالله پیش میرویم؛ ولی تا امروز هم به قله‌های بسیاری دست پیدا کرده‌ایم. 

جمهوری اسلامی، امروز کجا، بیست سال و سی سال قبل کجا؟ دشمنان جمهوری اسلامی، هیمنه و باد و بروتِ آن روزشان کجا، ضعف و انکسار امروزشان کجا؟ اینها نشانه‌هائی است که ملت ایران را تشویق میکند.>>

 فرازی از بیانات امام خامنه ای  ۹۰/۱۰/۱۹

درست است که این بیانات حضرت امام خامنه ای، مربوط به ۷ سال پیش است، اما بررسی دقیق آن نشان میدهد که برای شرایط حال حاضر نیز کاملا صدق میکند. (موارد مربوط به تاریخ صدر اسلام در زیر از مباحث استاد رجبی دوانی می باشد)

  1. پیامبر (ص) تا زمانی‌که در مکه بودند امکان دفاع از خود را نداشتند اما با تشکیل حکومت در مدینه فریضه جهاد هم آمد و در مدینه بود که جهاد به عنوان یک حکم الهی تشریع گردید. وجود مقدس پیامبر اعظم(ص) به همراه بنی هاشم بدلیل تحریم های همه جانبه قریش، به ناچار در موقعیتی در شعب ابی‌طالب با بنی‌هاشم گرد هم آمدند. در این شرایط، پیامبر(ص) استقامت ورزیدند و بنی‌هاشم نیز به عنوان پشتیبانان آن حضرت، سنگ تمام گذاشتند و چون پیامبر(ص) در آن زمان امکان دفاع در برابر استکبار را در موقعیت مکه نداشتند، چاره‌ای جز تحمل آن سختی ها نداشتند.
  2. برخی گمان می کنند چون در تحریم هستیم، پس در شرایط شعب هستیم، پیامبر (ص) در آن شرایط که امکان دفاع و پاسخ نداشتند، ولی هم اکنون اما به لطف خدا نه تنها در آن موقعیت نیستیم بلکه بسیار مقتدریم و در شرایط بدر هستیم و چنانچه دشمن بخواهد منافع ما را تهدید کند و بر ما سخت بگیرد با پاسخ کوبنده و متقابل ما مواجه و پوزه‌اش بر خاک مذلت مالیده خواهد شد.
  3. وقوع غزوه بدر به این سبب بود که اموال و دارایی‌های مسلمانان پس از هجرت به مدینه، توسط مشرکان قریش مصادره شد، از این رو پیامبر(ص) حال که با تأسیس حکومت اسلامی در موقعیت اقتدار قرار گرفته بود، در مقام مقابله برآمد و برای تصرف کاروان اقتصادی مکه که از نزدیکی چاه‌های بدر در حال عبور بود،‌ اقدام کرد. در این حال، مشرکان قریش به سرکردگی ابوسفیان که حیثیت و اموال خود را در خطر می‌دیدند، به مصاف اسلام آمدند که البته با شکست تحقیرآمیز و مفتضحانه‌ای روبه‌رو شدند. حال آنکه در این نبرد، با این که تعداد کفار قریب سه برابر مسلمانان بود، و تجهیزات و اسلحه هاشان هم خیلی بیشتر بود، اما ضربه سختی خوردند.
  4. هنگامی که امام خامنه ای می‌فرمایند در شرایط بدر قرار داریم، یعنی اگر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بخواهد با تحریم بانک مرکزی و نفت جمهوری اسلامی ایران آن را در تنگنا قرار دهد، ما نیز مانند بدر مقابله به مثل می‌کنیم و با حربه‌های مختلف نظیر بستن تنگه هرمز، پوزه آن‌ها به خاک مالیده خواهد شد.
  5. و اما شرایط خیبر؛ پیامبر(ص) به سبب فتنه‌انگیزی‌هایی که یهودیان بنی‌نظیر در مدینه داشتند، با آن‌ها مقابله و از مدینه اخراج و تبعید کردند. اکثر این افراد که از بزرگان یهود بودند، برپاکننده جنگ آتش احزاب علیه اسلام بودند که البته در آن قضیه ناکام ماندند. گروهی از این یهودیان به خیبر رفتند و گروهی هم راهی شامات شدند. یهودیانی که به خیبر رفتند، توانستند حاکمیت خیبر را پس از مدتی به دست آورند و پایگاه کفر را مقابل اسلام تشکیل دهند، اما پیامبر(ص) پیش از آن که آن پیمان‌شکنان، توطئه‌های خبیثانه خود را به مرحله اجرا بگذارند، بر آنها یورش برد و آنان را با رشادت‌های مولای متقیان امیر‌مؤمنان(ع) در هم کوبید و عظمت اسلام را به رخ کشید.
  6. اینکه حضرت امام خامنه ای ، شرایط کشور را به خیبر نیز تشبیه کردند، مراد این است که اگر صهیونیست‌ها ـ که هر از چندگاهی با حمایت آمریکا و به امید پشتیبانی او برای نظام اسلامی خط و نشان می‌کشندـ بخواهند برای ما مشکلاتی ایجاد کنند، همانطور که پیامبر (ص) به اجداد این صهیونیست‌های پلید در خیبر مهلت نداد که بخواهند توطئه‌‌های خود را عملی کنند، نظام مقدس جمهوری اسلامی هم در برابر فرزندان خلف یهودیان خیبر به همان صورت برخورد خواهد کرد!
  7. این قضیه دقیقا برای سعودی های خبیث نیز صادق است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی